It's time for an update

You've been using your good friend IE for quite some time now. It has been a reliable companion for probably the last 20 years.

Unfortunately, due to technology constantly evolving, we would like to kindly ask you to update your browser to one of your liking from the ones listed below. This will ensure that you're going to have good time on our site. Actually, any site really.

Farewell, Internet Explorer.

Viser dit gasfyr en fejlkode? Her kan du finde hjælpe.

mand i telefonen skriver på kedlens display

Viser dit gasfyr en fejlkode på displayet? Nogle få problemer kan du selv løse med hjælp fra vores eksperters telefonsupport. Andre bør helt sikkert kontrolleres og løses af en erfaren tekniker. Men bare rolig, vi skal nok sørge for at hjælpe dig sikkert videre, hvor vi kan fortælle hvad fejlkoden betyder og hvordan vi løser problemet.

OVERSIGT OVER VAILLANT FEJLKODELISTE Hvad er problemet?

  • F13

    Føleren til varmtvandsbeholderen er kortsluttet.

    Mulig årsag:

    • Fejl i den elektriske forbindelse til beholdertemperatursensoren
    • Beholdertemperatursensoren er defekt

    Sådan løser du det:

    • Dette er en sag for en ekspert. Forsøg ikke at løse det selv, da det kan være farligt.

    • For at få hjælp skal du kontakte din servicepartner, hvor du har en serviceaftale. Find en lokal Vaillant Partner her. Har du brug for yderligere hjælp eller en serviceaftale, kan du også kontakte vores Vaillant Serviceteam, som kan hjælpe dig og løse dit problem hurtigst muligt. Kontakt os her: 46160200

    • Som Vaillant Partner kan du logge ind på vores partner-portal her for at finde alle de nødvendige manualer til at løse problemet.

  • F20

    Overkogtermostat har reageret

    Mulig årsag:

    • Fremløbsføler termisk ikke rigtigt tilsluttet eller defekt, gasfyr frakobler ikke
    • Varmeveksler kan være tilstoppet
    • Defekt pumpe
    • Vandmangel

    Sådan løser du det:

    • Dette er en sag for en ekspert. Forsøg ikke at løse det selv, da det kan være farligt.

    • For at få hjælp skal du kontakte din servicepartner, hvor du har en serviceaftale. Find en lokal Vaillant Partner her. Har du brug for yderligere hjælp eller en serviceaftale, kan du også kontakte vores Vaillant Serviceteam, som kan hjælpe dig og løse dit problem hurtigst muligt. Kontakt os her: 46160200

    • Som Vaillant Partner kan du logge ind på vores partner-portal her for at finde alle de nødvendige manualer til at løse problemet.

  • F22

    Intet/utilstrækkeligt vand i produktet, eller vandtrykket er for lavt.

    Mulig årsag:

    • Utilstrækkeligt/intet vand i produktet.
    • Fejl i den elektriske forbindelse til vandtrykssensoren
    • Kabel til pumpe/vandtrykssensor er løst/ikke tilsluttet/defekt
    • Vandtrykssensor defekt
    • Pumpedrift afbrudt

    Sådan løser du det:

    • Dette er en sag for en ekspert. Forsøg ikke at løse det selv, da det kan være farligt.

    • For at få hjælp skal du kontakte din servicepartner, hvor du har en serviceaftale. Find en lokal Vaillant Partner her. Har du brug for yderligere hjælp eller en serviceaftale, kan du også kontakte vores Vaillant Serviceteam, som kan hjælpe dig og løse dit problem hurtigst muligt. Kontakt os her: 46160200

    • Som Vaillant Partner kan du logge ind på vores partner-portal her for at finde alle de nødvendige manualer til at løse problemet.

  • F23

    Temperaturspredningen mellem fremløb/retur er for stor.

    Mulig årsag:

    • Luft i produktet
    • Fejl i den elektriske forbindelse til fremløbstemperatursensoren
    • Fejl i den elektriske forbindelse til returtemperaturføleren
    • Fremløbstemperaturføler defekt
    • Returtemperaturføler defekt
    • Pumpe blokeret
    • Pumpen kører med utilstrækkelig ydelse
    • 3-ports omskifterventil defekt eller blokeret
    • Indvendig ekspansionsbeholder defekt
    • Tilstoppet varmeveksler

    Sådan løser du det:

    • Dette er en sag for en ekspert. Forsøg ikke at løse det selv, da det kan være farligt.

    • For at få hjælp skal du kontakte din servicepartner, hvor du har en serviceaftale. Find en lokal Vaillant Partner her. Har du brug for yderligere hjælp eller en serviceaftale, kan du også kontakte vores Vaillant Serviceteam, som kan hjælpe dig og løse dit problem hurtigst muligt. Kontakt os her: 46160200

    • Som Vaillant Partner kan du logge ind på vores partner-portal her for at finde alle de nødvendige manualer til at løse problemet.

  • F25

    Røggastemperaturen er for høj eller vandmangel

    Mulig årsag (afhængig produkt):

    • Ledningsnettet er defekt
    • Hvis til stede: Overvågning af røggastemperatur er udløst
    • Vandmangel

    Sådan løser du det:

    • Dette er en sag for en ekspert. Forsøg ikke at løse det selv, da det kan være farligt.

    • For at få hjælp skal du kontakte din servicepartner, hvor du har en serviceaftale. Find en lokal Vaillant Partner her. Har du brug for yderligere hjælp eller en serviceaftale, kan du også kontakte vores Vaillant Serviceteam, som kan hjælpe dig og løse dit problem hurtigst muligt. Kontakt os her: 46160200

    • Som Vaillant Partner kan du logge ind på vores partner-portal her for at finde alle de nødvendige manualer til at løse problemet.

  • F27

    Der er registreret et flammesignal, mens brænderen er slukket.

    Mulig årsag:

    • PCB defekt

    Sådan løser du det:

    • Dette er en sag for en ekspert. Forsøg ikke at løse det selv, da det kan være farligt.

    • For at få hjælp skal du kontakte din servicepartner, hvor du har en serviceaftale. Find en lokal Vaillant Partner her. Har du brug for yderligere hjælp eller en serviceaftale, kan du også kontakte vores Vaillant Serviceteam, som kan hjælpe dig og løse dit problem hurtigst muligt. Kontakt os her: 46160200

    • Som Vaillant Partner kan du logge ind på vores partner-portal her for at finde alle de nødvendige manualer til at løse problemet.

  • F28

    Gasfyret går ikke i drift: Tændingsforsøg under starten uden resultatet

    Mulig årsag:

    Fejl i gastilførelsen som f.eks.:

    • Gasmåler eller gastrykkontrol defekt
    • Luft i gassen
    • Gasgennemstrømningstryk for lavt
    • Førstesikring i målerskab er udløst
    • Gashanen er lukket ved gasskabet
    • Defekt tænd- og ioniseringselektrode

    Sådan løser du det:

    • Dette er en sag for en ekspert. Forsøg ikke at løse det selv, da det kan være farligt.

    • For at få hjælp skal du kontakte din servicepartner, hvor du har en serviceaftale. Find en lokal Vaillant Partner her. Har du brug for yderligere hjælp eller en serviceaftale, kan du også kontakte vores Vaillant Serviceteam, som kan hjælpe dig og løse dit problem hurtigst muligt. Kontakt os her: 46160200

    • Som Vaillant Partner kan du logge ind på vores partner-portal her for at finde alle de nødvendige manualer til at løse problemet.

  • F29

    Flammeudfald under drift.

    Mulig årsag:

    • Gastilførsel til tider afbrudt, forkert jordforbindelse fra gasfyret
    • Defekt tænd- og ioniseringselektrode

    Sådan løser du det:

    • Dette er en sag for en ekspert. Forsøg ikke at løse det selv, da det kan være farligt.

    • For at få hjælp skal du kontakte din servicepartner, hvor du har en serviceaftale. Find en lokal Vaillant Partner her. Har du brug for yderligere hjælp eller en serviceaftale, kan du også kontakte vores Vaillant Serviceteam, som kan hjælpe dig og løse dit problem hurtigst muligt. Kontakt os her: 46160200

    • Som Vaillant Partner kan du logge ind på vores partner-portal her for at finde alle de nødvendige manualer til at løse problemet.

  • F61

    Fejl i gasventil

    Mulig årsag:

    • Fejl i den elektriske forbindelse til gasventil
    • PCB defekt
    • Defekt gasventil

    Sådan løser du det:

    • Dette er en sag for en ekspert. Forsøg ikke at løse det selv, da det kan være farligt.

    • For at få hjælp skal du kontakte din servicepartner, hvor du har en serviceaftale. Find en lokal Vaillant Partner her. Har du brug for yderligere hjælp eller en serviceaftale, kan du også kontakte vores Vaillant Serviceteam, som kan hjælpe dig og løse dit problem hurtigst muligt. Kontakt os her: 46160200

    • Som Vaillant Partner kan du logge ind på vores partner-portal her for at finde alle de nødvendige manualer til at løse problemet.

  • F62

    Gasventil fejl ved frakoblingsinterval

    Mulig årsag:

    • Gasventil defekt
    • PCB defekt
    • Tændingselektrode defekt

    Sådan løser du det:

    • Dette er en sag for en ekspert. Forsøg ikke at løse det selv, da det kan være farligt.

    • For at få hjælp skal du kontakte din servicepartner, hvor du har en serviceaftale. Find en lokal Vaillant Partner her. Har du brug for yderligere hjælp eller en serviceaftale, kan du også kontakte vores Vaillant Serviceteam, som kan hjælpe dig og løse dit problem hurtigst muligt. Kontakt os her: 46160200

    • Som Vaillant Partner kan du logge ind på vores partner-portal her for at finde alle de nødvendige manualer til at løse problemet.

  • F75

    Trykændringen er for lav, når gasfyret startes op.

    Mulig årsag:

    • Vandtrykssensor defekt
    • Intern pumpe defekt
    • Systemtryk for lavt Intern ekspansionsbeholder defekt
    • Utilstrækkeligt/intet vand i produktet
    • Luft i varmesystemet

    Sådan løser du det:

    • Dette er en sag for en ekspert. Forsøg ikke at løse det selv, da det kan være farligt.

    • For at få hjælp skal du kontakte din servicepartner, hvor du har en serviceaftale. Find en lokal Vaillant Partner her. Har du brug for yderligere hjælp eller en serviceaftale, kan du også kontakte vores Vaillant Serviceteam, som kan hjælpe dig og løse dit problem hurtigst muligt. Kontakt os her: 46160200

    • Som Vaillant Partner kan du logge ind på vores partner-portal her for at finde alle de nødvendige manualer til at løse problemet.

SÅDAN HÅNDTERER DU ALMINDELIGE FEJLKODER Vær på den sikre side: ring til en ekspert.

I de fleste tilfælde, f.eks. hvis du mærker en lugt af gas, fraråder vi på det kraftigste, at du selv piller ved dit apparat. I stedet skal du søge hjælp hos din lokale installatør eller vores serviceafdeling, som straks vil vide, hvad problemet er, baseret på gasfyrets fejlkode, og herefter udbedre fejlen.

Installatør hjælper person med tekniske problemer

To måder til en hurtig løsning.

INSTALLATØRER I DIT LOKALOMRÅDE
Installatører fra vores Vaillant Partner netværk kender dit varmesystem indefra og ud. Vi hjælper dig med at finde den bedste installatør i nærheden af dig.
Find en installatør

VAILLANT SERVICEAFDELING
Vores Vaillant serviceafdeling er kun et telefonopkald væk. Så hvis du har fejlkoder, kan du også kontakte vores kundeservice direkte for at aftale en tid med en af vores specialuddannede teknikere. Drag fordel af vores knowhow - for hvem kender produktet bedre, end dem der er med til at udvikle dem.
Kom i kontakt med os

Kvinder på sofaen

Smart komfort med myVAILLANT app.

myVAILLANT tilbyder en række nyttige funktioner til styring og overvågning af dit varmesystem - nemt og bekvemt via din smartphone. Du kan f.eks. opdage fejl i dit varmesystem på et tidligt tidspunkt og forhindre, at de opstår i første omgang.

Fordelene ved myVAILLANT i et overblik.

Der er en række fordele ved at bruge myVAILLANT, især når det gælder fejlkoder på kedlen:

  • Effektiv og enkel

    Tidlig fejlkodegenkendelse på din smartphone muliggør hurtig diagnose og problemløsning.
  • Sikker og pålidelig

    Opdag potentielle problemer tidligt med Health Check-funktionen.
  • Proaktiv og omkostningsbesparende

    Hold altid øje med din varmeydelse, og optimer energieffektiviteten.
  • Smart og nemt

    Drag fordel af den brugervenlige og intuitive app, selv uden teknisk viden.
myVAILLANT app

Administrer din opvarmning med myVAILLANT i tre trin.

  1. 1

    Registrering:

    Kontakt din lokale installatør for at installere en myVAILLANT sensoNET (snat myVAILLANT connect pack)**.

    **Fungerer kun med apparater udstyret med eBUS fra efter 2006. Tjek kompatibiliteten med din installatør.

  2. 2

    Etablér forbindelse:

    Få installeret sensoNET internetmodul eller din myVAILLANT connect, og forbind dit Vaillant-varmesystem til dit WiFi.

  3. 3

    Installation af app:

    Download myVAILLANT app, registrer og aktiver dit smart home-abonnement.

Er du klar til at optimere dit varmesystem med myVAILLANT-appen?

Ofte stillede spørgsmål om fejlkoder på kedlen Spørg ikke dig selv. Spørg os.

  • Hvor finder jeg fejlkodeoversigten til gasfyret?

    Den officielle fejlkodeliste for Vaillant-systemer fås kun hos os. Du finder den øverst på denne side. Vi opdaterer den løbende, så den altid er aktuel. Hvis du ikke kan finde din fejlkode her, kan du kontakte vores kundeservice.

  • Hvad er gasfyrets fejl F20, og hvordan løser man den?

    Koden F20 betyder: "Overkogtermostat har reageret". Gasventilen blev lukket, fordi temperaturen på fremløbs- eller returtemperatursensoren har overskredet den maksimale grænse." For at løse problemet bedes du tjekke vores anbefaling i den officielle oversigtsliste øverst på denne side.

  • Hvad er gasfyrets fejl F22, og hvordan løser man den?

    Koden F22 betyder: "Intet/utilstrækkeligt vand i produktet, eller vandtrykket er for lavt." For at løse problemet bedes du tjekke vores anbefaling i den officielle oversigtsliste øverst på denne side.

  • Hvad er gasfyrets fejl F25, og hvordan løser man den?

    Koden F25 betyder: "Røggastemperaturen er for høj." For at løse problemet bedes du tjekke vores anbefaling i den officielle oversigtsliste øverst på denne side.

  • Hvad er gasfyrets fejl F28, og hvordan løser man den?

    Koden F28 betyder: "Gasfyret går ikke i drift: Tændingsforsøg under starten uden resultatet." For at løse problemet bedes du tjekke vores anbefaling i den officielle oversigtsliste øverst på denne side.

  • Hvad er gasfyrets fejl F29, og hvordan løser man den?

    Koden F29 betyder: "Flammeudfald under drift." For at løse problemet bedes du tjekke vores anbefaling i den officielle oversigtsliste øverst på denne side.

  • Hvad er gasfyrets fejl F75, og hvordan løser man den?

    Koden F75 betyder: "Trykændringen er for lav, når gasfyret startes op." For at løse problemet bedes du tjekke vores anbefaling i den officielle oversigtsliste øverst på denne side.