Vi har samlet nedenstående tips, som du som kunde selv kan afprøve, inden du ringer efter en installatør:
- Allerførst skal du se efter, om gashanen på gasfyret er åben.
- Dernæst skal du tjekke, om der er strøm på gasfyret (i tilfælde af tordenvejr kan hfi-relæet slå ud) – tænd på hovedafbryderen.
- Hvis afbryderen (stikkontakten) ikke er beskyttet, sker det at man kommer til at slukke ved et uheld, f.eks. hvis man sætter en kost på plads mellem kedlen og væggen.
- Er der nogen røde fejllamper der lyser? Hvis ja, så tryk på ”reset” tasten.
- Nu forsøger gasfyret at genstarte. Hvis opvarmningen ikke starter op eller hvis den slukker igen kort efter, så tryk endnu engang på ”reset” tasten.
- Hvis problemet ikke er løst nu, skal du ringe til din VVS-installatør og få ham til at komme og undersøge varmeanlægget nærmere.
- Hvis dit gasfyr stadig er dækket af Vaillant’s fabriksgaranti, så fortæl dette til din VVS-installatør. Han vil sørge for at Vaillant’s serviceafdeling kontakter dig for et besøg. Dette besøg er naturligvis gratis for dig.
- Har du ikke en fast vvs-installatør eller en service-aftale, kan du her finde en Vaillant Partner